Content marketing to coś znacznie więcej, niż artykuły

Znalezienie sposobu na faktycznie skuteczne reklamowanie swojej firmy jest jednym z najważniejszych zadań dla każdego przedsiębiorcy, bez względu na to, w jakiej dokładnie ktoś działa branży. Obecnie właściwie wszędzie spotkamy się z wielką konkurencją, przez co jedynie skuteczna reklama pozwoli nam na nawiązanie dobrego kontaktu z potencjalnymi klientami. Nie jest to oczywiście łatwe, ale z drugiej strony branża reklamowa stoi obecnie na bardzo wysokim poziomie i ma do zaoferowania całe mnóstwo interesujących rozwiązań.

Jedną z najlepszych propozycji ostatnich lat jest content marketing. Stanowi on niejako odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku. Dzisiejszy klient staje się coraz bardziej wymagający, a proste i właściwie niewiele mówiące o danym produkcie treści reklamowe nie są już dla niego wystarczające – mało tego, zbyt nachalna i mało ambitna reklama może nawet odepchnąć kogoś od danej firmy. Content marketing jest niejako przeciwnością podejścia, jakie specjaliści od marketingu wykazywali w ostatnich latach. Zakłada on przygotowywanie treści stojących na faktycznie wysokim poziomie, które skupiają się przede wszystkim na danej branży i są w stanie zainteresować osoby, które się nią pasjonują. Warto jednak pamiętać o tym, że nie chodzi w nim wyłącznie o same artykuły.

Fakt, stanowią one bardzo ważny element reklamowania się w taki sposób, ale bez innych rzeczy tworzących całość same w sobie nie przyniosą nam one zadowalających efektów. Warto zatem wiedzieć o tym, o jakie inne kwestie należy tutaj zadbać, aby content marketing mógł być faktycznie skuteczny. Obok samego tekstu jedną z najważniejszych rzeczy jest odpowiednio dobrana do artykułu grafika. Dobry artykuł musi skutecznie przyciągać uwagę internauty, a bez grafiki jest to praktycznie niemożliwe. Zdjęcia dołączone do tekstu to pierwsza rzecz jaką zauważamy, i bardzo często to właśnie one zachęcają nas do przeczytania artykułu. Bardzo ważne jest oczywiście to, aby prawidłowo dobrać zdjęcia do tematyki artykułu.

Można korzystać tu z wielu zasobów internetu; niekiedy takie zdjęcia można wykorzystywać nawet zupełnie bezpłatnie. Bardzo ważne jest jednak podawanie źródła, z którego pochodzą. Grafika to nie tylko zdjęcia. Tekst w ogromnym stopniu może wzbogacić dobrze przygotowana infografika – tabelka, wykres czy inne tego typu rzeczy. Coś takiego nadaje artykułowi przede wszystkim powagi, bowiem pokazuje, że wszystkie znajdujące się w tekście dane mają poparcie w odpowiednich dowodach. Coraz popularniejszym sposobem na prowadzenie content marketingu jest również przygotowywanie branżowych filmików i poradników video. Warto pamiętać, że podstawowym celem takiego marketingu jest zbudowanie wizerunku firmy, która naprawdę interesuje się swoją branżą i potrafi na jej temat powiedzieć wiele interesujących rzeczy.

Jeśli na przykład prowadzimy sklep z telefonami, to zamieszczanie filmików z recenzjami poszczególnych modeli dostępnych w naszej ofercie jest klasycznym przykładem content marketingu. Sprawia to, że klienci sami natrafią na naszą ofertę, szukając w sieci określonych informacji na dany temat. Sama przygotowywana w tym celu treść nie musi mieć charakteru wprost reklamowego – powinna skupić się na danym zagadnieniu; w zupełności wystarczy, jeśli delikatnie nakieruje potencjalnego klienta na naszą ofertę. W content marketingu, niezależnie od jego odmiany, zawsze liczy się przede wszystkim wysoka wartość merytoryczna przygotowywanych treści. Warto przyłożyć się do tego jak najlepiej, a owoce takiej reklamy będą naprawdę doskonałe.

Zobacz również
Komentarze (0)
Zostaw komentarz